miercuri, 7 august 2013

Sapunul de casa

    Dupa multe framantari in ceea ce priveste sanatatea copiilor-ca mamica a doua fete-si dupa ce am testat tot felul de detergenti mai scumpi sau mai ieftini(dupa buget)si,bineinteles,dupa studierea problemei la nivel planetar(adica pe net)am ajuns in podul soacrei mele,unde am avut o revelatie:sapunul de casa.Cu aceasta ocazie am rememorat spalatul parului din copilarie,vremuri in care mamele nu aveau sampon anti-lacrimi si nici balsamuri scumpe,rezumandu-se la atotfolositorul sapun de casa si la clatitul cu otet.Si da,imi amintesc faptul ca aveam un par stralucitor si muuuult mai sanatos ca acum.Astfel,am socotit de cuviinta ca ar fi timpul sa revin la intelepciunea populara si la detergentul universal-respectiv sapunul soacra-mii-si sa-l adaptez la noile tehnologii,adica la masina de spalat cu afisaj electronic si cu multe functii,dar care are un singur defect:nu curata fara detergent.
   Au urmat o serie de experimente:sapunul dat prin razatoare a fost introdus in masina in locul detergentului,ocazie cu care a infundat nu stiu ce astfel incat apa n-a mai curs in masina de spalat ci direct pe jos,in baie.Sotul a fost foarte fericit,desigur.
    In etapa a doua a experimentului,am pus sapunul razuit intr-o oala,la foc mic,sa se topeasca si astfel am obtinut un gel.Cu inima cat un purice din cauza experimentului anterior,am facut proba si am fost foarte multumita de rezultat;haine curate,fara vesnicul miros de detergent si,spre surprinderea mea,foarte moi.
    Din acel moment,cumpar mai putin detergent din comert(il mai folosesc cand raman fara sapun-gel sau la rufele albe,care necesita o curatare mai insistenta)si,tot de atunci,stocul de sapun din podul soacra-mii se imputineaza...
    Desi asa procedez eu,as recomanda sa verificati inainte eventuale alergii la sapunul de casa-desi cred ca detergentii de pe piata contin mult mai multe chimicale si mare grija sa nu infundati masina de spalat!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu